مقایسه Alibaba و آمازون
علیبابا یک گروه بازرگانی خصوصی و در واقع یک پورتال تجارت الکترونیک بوده که توسط گروه هانگژو و در سال 1999 با هدف معاملات تجاری و خرید آنلاین در چین تأسیس شده است.
ولی آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی بوده که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بیزوس و در شهر سیاتل واشینگتن تأسیس شده بود و در ابتدا فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد.
آمازون شرکتی بسیار ریسک پذیر بوده که همواره علاقه مند به گسترش قلمرو خود در کشورهای جدید و سرمایه گذاری برایتکنولوژی بهای کمیاب و بسیار گران قیمت بوده و در این زمینه تا حدود زیادی هم موفق بوده و ریسک های زیادی انجام داده است .
از طرفی، شرکت علی بابا، ارتباطات با سازمانهای مختلف را هدف اصلی خود قرار داده و با شرکتهای خرده فروشی مختلفی در حوزه های متفاوت شراکت و همکاری کرده است و به کمک این روش توانسته است در هزینهها بسیار صرفه جویی نماید .
در اصل سیاست اصلی این شرکت سرمایه گذاریهای نه چندان گران ولی سود آور میباشد .
برای آمازون شروع کردن پنج سال زودتر از علی بابا در بستر تکنولوژی اینترنت بسیار مفید بوده به خصوص که در یکی از پیشرفتهترین کشورهای دنیا (آمریکا) اتفاق افتاده است . در حالی که شرکت علی بابا از نظر زمانی، کمی دیرتر شروع به فعالیت کرده است .
آمازون دسترسی وب سایت خود را در ۱۴ کشور جهان قرار داده و به کمک لجستیک (حمل و نقل) و زیرساختهای قوی مربوط به آن، توانسته در حوزهی بین المللی به عنوان خرده فروش اینترنتی سیار موفق عمل نماید.
البته شرکت علی بابا نیز بر خلاف تصور عموم که فکر میکنند تمرکز اصلی خود را بر روی کشور چین گذاشته استراتژی های فرا مرزی قدرتمندی را به وجود آورده است و اگر این شرکت بتواند کشور چین را به عنوان قطب تولید و مصرف بین المللی و زیر ساختی برای صادرات و واردات دیجیتالی تبدیل کند، اهمیت جهانی خاصی پیدا کرده و در سرمایههای خود شرکت نیز صرفه جویی خواهد شد.
:: برچسبها:
علی بابا ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19